Waterschade bij smartphones? Wat te doen?

Schakel je toestel zo snel mogelijk uit!

Consumenten die hun toestel per ongeluk in het toilet hebben laten vallen of toestellen waar een glas water overheen is gevallen, het gebeurt regelmatig. Is er koffie, cola of water met zeezout over het toestel heen gekomen? Dan kan het zijn dat de zuurtegraad in deze vloeistoffen, de printplaat ernstig heeft aangetast. Vaak wordt een toestel met waterschade door consumenten direct in een bak met rijst gelegd om het vocht uit het toestel te laten onttrekken. Helaas blijft hierdoor het vocht toch deels aan de randen van het toestel zitten waardoor onderdelen kunnen gaan roesten. Ook proberen klanten het toestel na waterschade op te laden om het toestel weer werkend te krijgen! Echter is het opladen van de telefoon niet verstandig: dit wekt kortsluiting op!


Het belangrijkste advies is dat na waterschade het toestel zo snel mogelijk uit te schakelen om kortsluiting te voorkomen. Hiermee wordt de grootste schade tegen gegaan. Vervolgens zit er voor de consument niets anders meer op dan een bezoekje te brengen aan Smartphoneschade Mierlo op de Dorpsstraat 100c in Mierlo.


Garantie geven op reparatie van waterschade?

Garantie geven op reparatie na waterschade is erg lastig. Als het toestel na de reiniging weer volledig naar behoren werkt, kan het zo zijn dat het toestel het later toch begeeft. Daarom kunnen wij helaas nooit garantie geven op een reparatie na waterschade.